مطالب مرتبط:
جهان معاصر بیش از همیشه به سعدی و اندیشه های اخلاقی او نیاز دارد
برگزاری نشست بررسی اندیشه های تمدنی صاحبنظران جهان اسلام
ایجاد بنیاد مسکن برآمده از اندیشه های الهی امام راحل خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز
دریای بابل در اندیشه فتح خیبر
سید احمد حسینی: لازم است با اتخاذ تدابیر معقول و منطقی، راهکارهای تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام خمینی(س) تدوین شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 08:252024-04-21فرهنگي

اندیشه سعدی، درسی برای خوب زیستن است


یک پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی گفت: آدم های خوب، دنیای خوب می آفرینند و آدم های بد جهان را به بدی می کشند و فرقی نمی کند که این خوبی یا بدی، کوچک یا بزرگ باشد.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی گفت: آدم های خوب، دنیای خوب می آفرینند و آدم های بد جهان را به بدی می کشند و فرقی نمی کند که این خوبی یا بدی، کوچک یا بزرگ باشد.

مصطفی جوادی مقدم، شامگاه (شنبه، 1 اردیبهشت) در آیین گرامیداشت روز سعدی در فرهنگسرای مهر کاشان، اظهار کرد: آدم های خیرخواه و دیگرخواه، زندگی خود را فدای نجات جامعه می کنند و روزهای آغاز اردیبهشت، یادآور شاعرانی است که ریشه تحول در زندگی مردم جهان بوده اند.

وی افزود: آغاز اردیبهشت با اقبال لاهوری، ملک الشعرای بهار، سهراب سپهری و سعدی همراه است، ولی هر سه نفر اقبال، بهار و سپهری به زبان و مفهومی شعر گفته اند که آغازگر آن سعدی بوده است و کسانی هستند که از زندگی خود گذشتند تا حال جامعه خوب باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: سعدی به هدف فکر می کرد و حتی مدح کردن او برای رسیدن به هدفی بود که خدمت به مردم بود.

سعدی، شاعر مصلحت است و این اندیشه او هنوز هم به کار ما می آید، آنجا که می فرماید: تا دفعِ مضرّتِ دشمن، به نعمت، توان کرد، خصومت، روا نباشد که خون از مال، شریف تر


برچسب ها: اردیبهشت - ادبیات فارسی - سعدی - زندگی - پژوهشگر - ادبیات - آغاز
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه سعدی، درسی برای خوب زیستن است

اندیشه سعدی، درسی برای خوب زیستن است